Tuesday, March 3, 2009

cter lme la...



sorry coz lmbt update n lme tak cte2 pe2...
so nk cte la pe yg blaku lepas2...
21hb Feb yg lepas aku g test QTI...ala test yg kite kne ambik b4 nak g test JPJ...sorry la coz tak tau QTI tue stand for what...ahaha....
well,fyi 21hb tue ari sabtu...so mmg la ramai sgt org dtg coz cuti...tmbah2 lak bdk2 skolah yg nk ambik lesen...aku pun join la diorg...ari tue lak de la 2,3 org yg aku knl coz pnh jmpe mse dtg situe mggu seblum nye...so kami lepak la sme2 sementara menunggu abg buncit(instructor) pns kn engine moto...oppss...lpe lak...aku ambik QTI tuk lesen moto...kete lmbt lg coz tak abis blajo lg...
bdk2 nih kebanyakkan nye bukan asal dari area cni pun which means kulim la...bdk yg lepak ngn aku ni asal dari bandar baharu n lunas...ahaha...cian diorg coz cm terketar2 time tue,yerla kn time tue cm pg kot...(biasa nye aku tak bgn lg la)...
diorg redah ngn moto tuk sampai cni...
mmg sejuk lak pg2 lak tuh...
aku pun cm sejuk gak la,nasib baik sweater busyuk aku de skali...ahaha~~
tgh baik nye tuk mengumpat ngn budak2 nih ttbe je abg buncit cll nme aku...uish...npe lak abg nih...so aku pun berjalan la dgn separa terketar2 ke meja dia yg penuh ngn awek2...rse nye diorg tuh tertarik ngn perut abg tue kot...dat y la sume nak berkepit je ngn dia...oopppss...abg buncit,maap kn sy...ooopppsss lg...instructor ku,maap kn lah daku...
ehehe...
kt meja dia aku kne sign pe tah...surat wasiat dia kot..ehehe...actually aku la candidate 1st QTI ari tuh...mak aiii...bertambah terketar la aku...bergegar gak lak meja abg buncit mse aku duk sign tue...ehehe...dgn baek ati nye abg buncit ckp kt aku "wan,ari nih hg wat elok2 noh,wat cmna abg ajaq keyh..."
aku pun angguk je tande phm sambil cover jari yg terketar tuh...
pas settle sign sume paper2 yg tah pe nme nye tue,aku g la ke moto ngn pakai helmet...kaler biru seyh...ehehe...ske2...=)
tp bau nye...alahai,mamat mne nye kepala la yg punca nih...adey...pepagi lg da sumbat idung aku...then kne pakai vest kaler ijau cm org wat jln tue lak...free size lak tuh...kalau aku pompuan mau nmpk seksi je kn...ehehe...yer la,bdn aku lak cm tiang TNB tue je,longgar abis la...da cm pakai sluar baggy aku mse zaman hiphop dlu2 la...
hentam je la labu...
so aku pun naik la moto kt depan aku tuh ngn berpuluh2 mata tgk aku sowg2 je...uhuhu...abg buncit kejam!!!
de ke ptt suruh aku sowg2 je jln dlu...
so bergerak la moto EX5 tue ke first obstacle...

PUSINGAN 8...
dgn megah nye aku pun bg la isyarat tgn tuk masuk ke pusingan 8 nih...tak de la megah pun,takut je time tuh...da la sejuk...tp yg best, mse blajo diorg kasi moto buruk tp time QTI nih diorg kasi moto baru...ehehe...npe diorg tak kasi scooter je...kn lg best...kn kn abg buncit...ehehe...
rse nye abis baik la kot pusingan 8 aku wat coz aku nmpk smpai der yg da tergolek kt tmpt tggu giliran tuh...(actually mamat tue tdo kot)

MENYEBERANG TITI
kt cni aku kne bwk moto tue melalui titi yg selebar 1ft...kecik je,tak cm 1ft pun...
tp de syarat lg tau...kne berada atas titi tue slame 7sec ke ats...
ehehe...tak susah pun...slalu aku wat lebey 10sec...
tp di sbb kn ketar yg tak abis lg nih...aku jatuh dari titi tue mse da nak abis titi da...
rugi nye...uhuhu...

BREK KECEMASAN
kt cni aku aku wat cm biasa je la...tp pg tue cm bru pas ujan...so spot tuk brek tue cm licin skit...nasib baik aku tak terlajak...kalau tak mau sarapan pg ngn tar n berlauk kn divider kt ctue...licin glr time tuh...slalu tak cm tue pun...
senyum je abg buncit tgk aku...uiks,lawak ke...klau tergolek spe yg susah...munchkin gak yg risau nnt...Oooppss...munchkin??
pe tue....ehehe...

JALAN RAYA
ahaha...cni la part nmpk cm sengal skit...buat korg2 yg penah ambik lesen sure tau kn...kt cni aku kne gne kn isyarat tgn dgn byk nye...
bukan nye jalan raya tp kne praktik kn penggunaan isyarat tgn cm kt jln raya...
so kne angkt tgn...wat libasan cm kepak aym kne ggt ngn kutu...ehehe...so pd mereka yg nk ambik lesen moto,aku nasihat kn,shave la bulu tue eyh...kang jd bahan gelak org lak mse korg angkt tgn...ehehe...

abis je sume abg buncit pun dtg kt aku...dia mntak aku repeat part titi coz aku jatuh td...
ahaha...
mmg aku wat ngn confidence abis la kali nih...coz da kurang skit getar...
guest what...aku dpt mse yg paling lme tuk ari tuh...12.24sec...ahahaa!!!
bangge nye...

thank abg buncit!!! =)
so settle la QTI aku tuk ari tue...
JPJ 15hb nie lak...uhuhu...

pepun thank for reading my blog...
CHEER!!
=)

No comments:

Post a Comment