Monday, February 9, 2009

kejor yop...!!!

follow van mayat ke tanah pekuburan...


nie cter psl 2,3 ari lps la...tak dpt nk post coz internet prob lak...
setting tuk 2 (pc aku n abg) pc asyik clash je...tah la...

so..pe yg berlaku 2,3 ari lepas...ermmm,aku g perak...nme tmpt tue titi gantung kot kalau tak salah la...cousin aku meninggal...Al-Fatihah wat arwah...so dia dpt la sijil yg kite sume akn dpt one day nnt...sijil mati...
pas tgk kt sijil tue,doktor sah kn dia lumpuh b4 dia pegi...tah la..aku tak phm sgt psl tuh...yg pasti dia da lepas seksaan kubur coz dia nie cacat/terencat since dari lahir lg...he is special...mmg sume org nmpk sdey...aku phm cmne diorg rse coz aku penah lalui saat tuh...tambah bile org yg tgl kn kite tue org yg paling rapat ngn kite...aku kehilangan satu2 nye kakak yg aku ada kt dunia nih pd 05/06/07...
pe yg sdey kn lg aku bile niat aku nk jmpe arwah akak,dia pegi 2 ari pastuh...cte nye cmni,arwah de latihan pelapes kt uitm s.a. so aku pun nk la g jmpe dia coz aku kt sepang time tuh (still stdy kt miat)...aku cll la mama tuk confirm n tny pndpt mama klau aku g melawat akak kt sne ok ke tak...yer la,takut ggu lak latihan dia...tue kire latihan terakhir la coz dia akan dipertauliah kn left. muda lg seminggu kot...
mama tak kasi coz takut ggu dia n myb nnt kne marah ngn pegawai dia lak coz jmpe time latihan...so aku accept je la...
well,aku de msg dia tny dia cmne...dia reply,dia letey sgt2...cian dia...esk lusa nye aku balik umah kt kulim...then kami sekeluarga g la perak,same place as i mention above...de kenduri pe tah...esk nye kami dpt cll dri balai polis kte akak da terlantar kt hospital...diorg da cube contact kami sekeluarga tp tak dpt...yer la,tmpt tue kn cm pendalaman skit...they even came to our house in kulim but sad to say coz we in perak dat time...
mama n abh mintak aku abg 2nd,abg1st n wife dia balik umah kt kulim kot2 de pe2...mama n abah gerak s.a tuk tgk akak...
aku sampai je umah kt kulim,mama n abah cll dri klan kte akak de kt icu sne...so pe lg,kami adik bradik trus gerak g klang from kulim...
sampai je sne mama approach aku then ckp "wan,trima la suma ni ngn redha,kak na tak ley tahan lama lg"...
tuhan je yg tau cmne aku rse time tuh...tue la aku btul2 nanges coz sdey2 sgt...aku mmg tak ley trime sume nih...celaru sgt perasaan aku time tuh...nk marah de...geran,takut,sedey,tak paham...tak tau la nk ckp cmne...
then aku masuk dlm wad tmpt kak na...de byk sgt paip2 plus ngn wire2 kt seluruh bdn dia...kak da koma...pe yg wat jantung dia berdenyut hanyalah sebuah mesin life support...mmg aku tak phm,mama kte doktor ckp akak myb kne denggi tp npe tmpt dia tak di quarantine pun...
da2...
tak mo cte lg...
nnt lg2 la aku sdey...

so balik psl cter kt perak....pas kebumikn arwah cousin aku tuh kami lepak jp sampai ptg b4 balik kulim...
well,mmg penat tp it is an honor to u my dear cousin...we all love u...

No comments:

Post a Comment